2014. november 5., szerda

Bologna - Európa legrégibb egyeteme, pocsék kolesszal

(a következőkben Barbi Erasmusos beszámolóját olvashatjátok)


Bologna a hetedik legnépesebb olasz város, Európa legrégibb egyetemével. A Bolognai Egyetemet 1088-ban alapították, jelenleg 80.000 diák tanul az egyetemen. Én fél évet töltöttem itt erasmusosként.

Szállás
Bár az egyetemnek vannak kollégiumai, én ezekről az előző évek erasmusosait megkérdezve elég rosszakat hallottam, és a neten talált információk sem javítottak a képen, ezért elvetettem az ötletet. Sőt, amíg kint voltam, egyszer sem tettem be a lábam a kollégiumba, már csak azért is, mert bolognai ismerőseim közül is csak egy lány lakott ott. Ő viszont elmondta, hogy a kollégium a külvárosi részen található, fél 1 körül megy éjszaka az utolsó busz – ezért ő szinte soha nem tudott tovább maradni a városban, hiszen utána nem volt mivel haza mennie, a taxi pedig nem olcsó Bolognában. Emellett a kollégium nemhogy nem olcsóbb, mint az albérlet, hanem sokszor még drágább is, mint akár egy-egy belvárosi albérlet – nem véletlenül választja becslésem szerint a diákok 98 százaléka ez utóbbi megoldást.
A szállások egyébként nem olcsók, egy egyágyas szoba a belvárosban körülbelül 350 eurótól kezdődik, egy két ágyas szoba két emberre már olcsóbban kijön.


A legtöbb diák már megérkezését követően ellátogat az un. SAIS szervezethez, amely Bologna legfőbb egyetemi sétányán, a Via Zambonin található. Ez a szervezet szállások közvetítésével foglalkozik, és elég népszerű is; de az interneten is elég sok hirdetés található (például a Bakecán vagy a Kijiji-n).

Előbbin nem csak a hirdetések közül válogathatsz, hanem te is hirdetheted, hogy szállást keresel. Én ezzel a megoldással találtam albérletet a belvárosban, ottani viszonylatban korrekt áron.


Ami nehezítette ugyanakkor a dolgot, hogy a legtöbb szállásadó minimum egy évre akarja kiadni a szobáit (szerződést kell aláírni erről), így körülbelül 100 hirdetésből egyből 80 elutasított, meg sem nézhettem a szobát, mert ők fél évre nem adták ki. Mivel a jobb szállások korán elkelnek, érdemes időben elkezdeni a keresgélést, a szerencse mellett ez is sokat segíthet.
(folytatjuk).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése