2014. október 1., szerda

Erasmus útikalauz diákoknak - Nottingham

Erasmus. Erasmus. Sokat ismételgettem, fontolgattam magamban ezt a szót és azt, hogy jelentkezzek-e a programra. Felmerültek bennem olyan kétségek, hogy vajon mennyire leszek képes helytállni idegen környezetben, hogyan tudok majd beilleszkedni egy másik kultúrába, és hogy miképp fogok boldogulni egyáltalán a családtól, barátoktól távol.

Mégis ez a sokat ismételgetett „Erasmus” szó elég csábító volt ahhoz, hogy minden kétségemet, félelmemet legyőzve jelentkezzek. Így most Nottinghamből oszthatom meg veletek tapasztalataimat, élményeimet az elkövetkező hónapokban. Kedvcsinálóként pedig íme egy kis videó Nottinghamről diákszemmel:


Kezdjük tehát az első kihívással, vagyis azzal, hogyan is jutottam el Budapestről Nottinghambe. Egyedül kellett megtennem ezt a több, mint 1000 km-es utat, ami egy 27 kg-s bőrönddel és egy 7 kg-s hátizsákkal nem volt egy sétagalopp. Mindenre felkészültem, amire csak lehetett: már otthon lefoglaltam a buszjegyet a reptérről Nottinghambe; megnéztem hol a buszállomás; hogyan jutok el a lakásig a buszállomásról, stb. És ekkor jött az, amire nem lehet felkészülni: tűzriadó a londoni reptéren. A személyzet azonnal megkezdte kiterelni az embereket a váróból. A tömegben pedig mindenki csomagokkal, bőrönddel megrakodva hömpölygött kifelé. Megjelentek a tűzoltók, rendőrök is, közben pedig a buszom indulási időpontja igen csak közeledett. Mit lehet ilyenkor csinálni? A „Galaxis útikalauz stopposoknak” című könyvből idézve „ne ess pánikba”. Így tehát igyekeztem egy kevésbé zsúfolt területre húzni a bőröndömet és várakoztam. Szerencsére kb. 20 perc után végre visszaengedték az embereket, én pedig mehettem rögtön a buszomhoz.

A buszra felszállva az egyik legnagyobb furcsasággal szembesültem, amivel az Angliába érkezők szoktak: a kormány a jobb oldalon van. Nehezen tudtam csak megszokni, hogy az út bal oldalán hajtottunk. Bár többsávos volt az út, sofőrünk előszeretettel tolt le mindenkit maga elől a középső sávból, amit villogással, káromkodással és dudálással is kísért. Mikor pedig félórás dugóba keveredtünk útfelújítás miatt, a vérnyomása már az egekben járt. Közel három óra utazás után azonban végre megérkeztem Nottingham buszállomására.

Itt találkoztam az újabb kihívással: eljutni a bérelt lakásig. Térképen már kinéztem, hogy melyik megállóból is indul a buszom (a 78-as), és a térkép is a telefonomon volt, valahogy azonban mégsem volt olyan könnyű megtalálni azt. Vagy 20 percet bolyongtam („ne ess pánikba”) mire sikerült odatalálnom. A megállóban biztos-ami-biztos alapon megkérdeztem egy nőt, hogy a busz megáll-e annál az utcánál, ami nekem kell, ám kissé meglepődve tapasztaltam, hogy nem érti az utca nevét az én kiejtésemmel. Végül azonban kiderült, hogy jó vonalra akarok felszállni. Szintén meglepődve tapasztaltam, hogy a buszon csak egy ajtón lehet fel- és leszállni. Egyébként csupa emeletes buszt lehet látni az utakon. Az utcanév és a helyes kiejtése ismét előkerült, mikor a buszról leszállva kértem útbaigazítást, másodjára azonban sokkal kevésbé ért váratlanul és hozott zavarba a dolog (az utca neve Peveril street, lehet gyakorolni igazi angol kiejtéssel :D). Az emberek egyébként mindenhol nagyon segítőkészek voltak, mosolyogtak., így végül „megfogyva bár, de törve nem” megérkeztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése